Nyttiggörande

You are here

03 May

Digital Storytelling in Research Communication and Utilisation

There are many very good reasons for researchers to use images and video when communicating with funding agencies, fellow researchers, professionals and the public. It's a powerful way to share expertise and insight, inform and build awareness, educate and enlighten. By adding storytelling it becomes even easier to motivate and inspire actions, and to demonstrate transparency as well as accountability.

Prenumerera på vårt informationsbrev

Se till att du inte missar några nyheter från oss!

Om Oss

Chalmers Innovationskontor ger stöd och rådgivning till forskare och studenter vid Chalmers för att främja nyttiggörandet av forsknings- och utbildningsresultat och därmed bidra till att skapa värden för samhälle och näringsliv.

 

Frågor?

 Email: chalmers.innovationskontor@chalmers.se

Eller fyll i formuläret nedan.

Twitter

Innovationskontor C (4 months ago)
RT @Innovabo: Intresserad av hur #mat #klimat och #corona hänger ihop? Lyssna då på inspelningen från detta seminarium arrangerat av @revas…
Innovationskontor C (7 months ago)
RT @ChalmersHealth: Ny utlysning: Finansiering av medicinska innovationer för att stoppa #COVID19 spridning.Finansiering av projekt som ber…
Innovationskontor C (7 months ago)
RT @ChalmersHealth: https://t.co/KqFqybwcSY
Innovationskontor C (8 months ago)
RT @andhel2: ”Frida tar hjälp av tekniken för att stötta cancerpatienterna” Fin artikel om Frida Smith, hennes forskning och samarbetet mel…
Innovationskontor C (8 months ago)
RT @SahlgrenskaSP: ”Samarbetet i Västsverige har alla möjligheter att göra life science-strategin konkret” Många fruktbara diskussioner och…